Hoe voeg ik een nieuwe (buitenlandse) klant toe?

Nieuwe klanten toevoegen—of bestaande klanten aanpassen—doe je via de tab ‘Klanten’.

Eerst zullen we je vragen of je klant een particulier of een organisatie is. Is je klant een particulier, dan hebben we gegevens nodig zoals de naam, adres, een e-mailadres, … Is je klant een onderneming, dan starten we steeds met het btw-nummer, het begin van alles. Even in het veld plakken en opzoeken maar! 

Eenmaal opgehaald, tonen we een overzicht van de gegevens die wij al vonden over deze klant. Niet wat je zoekt, een foutje gemaakt? Dan kan je opnieuw beginnen, en een ander btw- of ondernemingsnummer ingeven.

Ingevuld, informatie opgehaald die je zocht? Dan kan je meteen naar de volgende stap gaan, persoonlijke informatie invullen. Daar kan je de gegevens van je contactpersoon invullen, eventueel het adres wijzigen, de taal kiezen, … En meerdere ontvangers toevoegen.


Hieronder tonen we je stap voor stap hoe je een nieuwe klant kan aanmaken:

 

Per contactpersoon bepaal jij zelf de ontvangers. Zo kan je verschillende ontvangers toevoegen, met elk hun eigen e-mailadres. Dus ja, je kan zelf bepalen dat de ene persoon je offertes krijgt, de andere je facturen en nog iemand anders je reminders.
Of ontvang jij zelf graag bepaalde documenten, om zelf door te sturen? Ook daar hebben we aan gedacht! Even op ‘Zelf versturen’ klikken, en aanvinken wat jij graag ontvangt. Goed om te weten, alle extra ontvangers staan in cc van de contactpersoon die je hebt  aangemaakt. 


Heb je al een lopend contract/overeenkomst met je opdrachtgever? Vink dit zeker aan, aangezien wij optreden als tussenpartij, nemen wij deze ook nog even onder de loep. Lees je er graag meer over? Dat kan hier!

En klaar, aangemaakt!