Zodra je het klantprofiel hebt aangemaakt, kan je het btw-nummer niet meer wijzigen. Andere gegevens zoals het adres, de informatie van je contactpersoon, … dat kan je wel nog aanpassen.
Waarom, vraag je je af? Wel, omdat elke opdrachtgever uniek is. Stel dat je het profiel kan wijzigen, kan je oneindig lang eenzelfde klantprofiel aanpassen waardoor je altijd maar ‘één’ opdrachtgever zou hebben. Niet de bedoeling natuurlijk.
Tijd voor een uitgebreider antwoord? Stel dat je een factuur aanmaakt voor je opdrachtgever, de factuur is verzonden en opeens krijg je te horen dat je factuur bijvoorbeeld opgesteld moet worden met een ander btw-nummer.
Als je eerst het btw-nummer verandert en daarna de creditnota op stelt, dan zullen beiden verschillende gegevens bevatten. Deze twee documenten zullen niet overeenkomen en zorgen dus voor problemen in hun boekhouding, omdat de btw-nummers niet identiek zijn.
Dus ja, op deze manier besparen we jou en je opdrachtgever tijd en energie, zo hoeft niemand iets uit te pluizen en loopt alles meteen van een leien dakje.