Kan ik mijn documenten automatisch doorsturen naar mijn accountant?

Jazeker! Binnen het Craft-platform voeg je eenvoudig het e-mailadres van je accountant of boekhoudpakket toe (of beiden), zo verzend je facturen en creditnota’s automatisch.

Deze instellingen vind je terug onder je profiel bij 'Boekhouding & integraties’. Kiezen kan uit twee verschillende opties: 


  • Automatisch doorsturen

Als je hier een e-mailadres invult, worden je facturen en creditnota's bij het aanmaken ervan automatisch doorgestuurd naar dat e-mailadres, zowel in pdf- als xml-formaat, met de frequentie die jij kiest.

Per e-mailadres bepaal jij zelf de frequentie. Ontvangt je accountant je facturen en creditnota’s graag per maand of kwartaal? Dat kan! Deze worden 5 dagen na het einde van de maand/kwartaal automatisch verzonden. Zo zijn we zeker dat deze .zip al het nodige bevat. 

Vul je een boekhoudpakket in, dan raden we aan om alles per factuur/creditnota automatisch door te sturen en niet per maand of kwartaal. Werk je samen met Accountable, dan is er hier een extra stap aan verbonden om alles meteen vlot te laten verlopen. Meer daar over kan je hier lezen

 

Tip: in sommige boekhoudpakketten moet je, uit veiligheidsredenen, eerst een extern mailadres toevoegen. We versturen jouw factuur altijd vanaf: administratie@creativeshelter.be


  • Koppel met je accountant

Als je in dit veld het mailadres invult van je accountant, krijgt die via het Credit-platform toegang tot al je facturen, creditnota's en jouw fiscale fiche die jaarlijks wordt opgemaakt.

Heeft je accountant nog geen account aangemaakt op het Credit-platform, dan krijg je daar in ons platform een melding van. 

En zo zie je maar, automatisch doorsturen kan snel en eenvoudig, op jouw tempo (of dat van je accountant).